Tastați ce căutați
Nici un rezultat găsit.
I. Dispoziții introductive
Acești termeni și condiții generale reglementează drepturile și obligațiile părților contractante care decurg din contractul de vânzare încheiat între vânzătorul, iFix s.r.o., cu sediul în Námestie hraničiarov 6/A, 851 03 Bratislava - Petržalka, CUI: 47019948, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Municipal Bratislava III, Secțiunea: Sro, Înregistrare nr. 87860/B (denumit în continuare "vânzătorul") și cumpărătorul, care este o entitate ce îndeplinește definiția consumatorului conform legislației aplicabile, având ca obiect cumpărarea și vânzarea de bunuri oferite de vânzător.
Datele de identificare și contact ale vânzătorului: iFix s.r.o.,
Inspectoratul SOI pentru județul Bratislava
Odbor výkonu dohľadu Bajkalská 21/A P. O. BOX 29 827 99 Bratislava
Date de contact: E-mail: ba@soi.sk Nr. tel. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04 Nr. fax. 02/58 27 21 70 www.soi.sk SOI - Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Acești termeni și condiții generale (denumiți în continuare "TCG") fac parte integrantă din contractul de vânzare. În cazul în care vânzătorul și cumpărătorul încheie un contract de vânzare în care stabilesc condiții care diferă de la acești TCG, dispozițiile contractului de vânzare vor prevala asupra acestor TCG. Condițiile convenite nu trebuie să fie în contradicție cu dispozițiile legislației aplicabile obligatorii pentru părțile contractante.
II. Modalitatea de încheiere a contractului de vânzare și obligațiile de informare aferente
2.1. Propunerea de încheiere a contractului de vânzare este trimisă de către cumpărător vânzătorului sub forma unui formular completat și trimis pe site-ul web al vânzătorului, prin care cumpărătorul trimite propunerea de încheiere a contractului de vânzare, având ca obiect transferul dreptului de proprietate asupra bunului desemnat de către cumpărător, pentru prețul convenit și condițiile specificate în această comandă (denumită în continuare „comandă”).
2.2. După trimiterea comenzii, cumpărătorul va primi automat pe adresa sa de e-mail o notificare de primire a comenzii în sistemul electronic al vânzătorului (denumită în continuare „confirmare de primire a comenzii”). Pe adresa de e-mail a cumpărătorului pot fi trimise, dacă este necesar, orice alte informații referitoare la comanda sa.
2.3. Confirmarea de primire a comenzii conține informații că comanda a fost primită de către vânzător, însă nu constituie o acceptare a propunerii de încheiere a contractului de vânzare.
2.4. Vânzătorul va trimite ulterior pe adresa de e-mail a cumpărătorului informații despre acceptarea comenzii acestuia (denumită în continuare „acceptarea comenzii”). Acceptarea comenzii va conține informații despre denumirea și specificațiile produsului, care face obiectul contractului de vânzare, precum și date despre prețul produsului și/sau al altor servicii, informații despre termenul estimat de livrare al produsului, denumirea și datele despre locul unde produsul trebuie livrat și informații despre prețul, condițiile, modalitatea și termenul de transport al produsului către locul convenit de livrare pentru cumpărător, datele despre vânzător (denumirea comercială, sediul, CUI, numărul de înregistrare în Registrul Comerțului și altele), și, eventual, alte informații necesare.
2.5. Contractul de vânzare este considerat încheiat la livrarea acceptării comenzii în formă electronică sau scrisă cumpărătorului.
2.6. Vânzătorul a informat cumpărătorul în mod clar, precis, inteligibil și inconfundabil înainte de trimiterea comenzii și/sau încheierea contractului de vânzare cu privire la informațiile referitoare la condițiile de plată, comerciale, de transport și alte condiții, în special:
2.6.1. cu privire la caracteristicile principale ale produsului într-o măsură adecvată tipului și naturii produsului și forma de furnizare a informațiilor, inclusiv pe pagina corespunzătoare din catalogul magazinului online,
2.6.2. cu privire la denumirea comercială și sediul vânzătorului, inclusiv pe subpagina corespunzătoare a magazinului online al vânzătorului și în art. I din acești TCG, care sunt de asemenea plasate pe subpagina corespunzătoare a magazinului online al vânzătorului,
2.6.3. cu privire la numărul de telefon al vânzătorului și alte informații importante pentru contactul cumpărătorului cu vânzătorul, în special adresa sa de e-mail, inclusiv pe subpagina corespunzătoare a magazinului online al vânzătorului și în art. I din acești TCG, care sunt de asemenea plasate pe subpagina corespunzătoare a magazinului online al vânzătorului,
2.6.4. cu privire la prețul de vânzare al produsului, metodele prin care acesta este calculat, în cazul în care, datorită naturii produsului, prețul de vânzare nu poate fi determinat în prealabil, costurile de transport, livrare, poștale și alte costuri și taxe, precum și faptul că în prețul total pot fi incluse alte costuri și taxe, în cazul în care acestea nu pot fi determinate în prealabil, inclusiv pe pagina corespunzătoare din catalogul magazinului online al vânzătorului,
2.6.5. cu privire la condițiile de executare, condițiile de plată, condițiile de livrare și termenul în care vânzătorul se obligă să livreze sau să furnizeze produsul, inclusiv pe pagina corespunzătoare din catalogul magazinului online,
2.6.6. cu privire la existența și durata responsabilității legale pentru defectele produsului și disponibilitatea garanției de consumator, dacă aceasta este oferită, procedura pentru exercitarea drepturilor în baza responsabilității pentru defecte, condițiile pentru serviciul post-vânzare, dacă vânzătorul sau producătorul îl oferă, inclusiv pe pagina corespunzătoare din catalogul magazinului online,
2.6.7. cu privire la durata contractului, în cazul unui contract încheiat pe o perioadă determinată, sau condițiile de reziliere a contractului, în cazul unui contract încheiat pe o perioadă nedeterminată sau al unui contract care se prelungește automat; cu privire la durata minimă a obligațiilor cumpărătorului care rezultă din contractul de vânzare, în cazul în care acest contract impune un astfel de angajament pentru cumpărător,
2.6.8. cu privire la datele despre funcționalitatea obiectului cu elemente digitale, conținutul digital și serviciul digital, inclusiv măsurile tehnice de protecție disponibile și informațiile despre compatibilitatea și interoperabilitatea obiectului cu elemente digitale, conținutul digital și serviciul digital, care sunt cunoscute de către vânzător sau care se pot aștepta să fie cunoscute de către vânzător,
2.6.9. cu privire la dreptul cumpărătorului de a solicita vânzătorului remedierea conform unei reglementări speciale, indicând un link către site-ul web pe care sunt publicate informațiile despre organismul relevant de soluționare alternativă a disputelor;
2.6.10. cu privire la alt mijloc de comunicare online, care permite cumpărătorului să păstreze pe un suport durabil conținutul comunicării scrise cu vânzătorul, inclusiv data și ora comunicării, dacă vânzătorul utilizează un astfel de mijloc de comunicare cu cumpărătorul,
2.6.10. cu privire la alt mijloc de comunicare online, care permite cumpărătorului să păstreze pe un suport durabil conținutul comunicării scrise cu vânzătorul, inclusiv data și ora comunicării, dacă vânzătorul utilizează acest mijloc de comunicare cu cumpărătorul,
2.6.11. cu privire la faptul că adresa vânzătorului, la care cumpărătorul poate exercita drepturile sale legate de responsabilitatea pentru defectele produsului, retragerea din contract, cererea de remediere sau depunerea unei alte solicitări, este aceeași cu adresa menționată la punctul 2.6.2 din acest articol,
2.6.12. cu privire la faptul că prețul de vânzare, pentru un anumit cumpărător sau pentru un grup de cumpărători, va fi stabilit pe baza unei decizii automatizate, inclusiv profilării, dacă acest lucru se va întâmpla,
2.6.13. cu privire la prețul pentru utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță utilizate la încheierea contractului, dacă prețul se calculează pe baza unei tarife mărite și dacă acest lucru se va întâmpla,
2.6.14. cu privire la dreptul cumpărătorului de a se retrage din contract conform legislației aplicabile, condițiile, termenul și procedura de exercitare a dreptului de retragere din contract; informații privind obligația cumpărătorului de a suporta costurile de returnare a produsului după retragerea din contract conform condițiilor legale și, în cazul unui contract încheiat la distanță, și costurile de returnare a unui produs care, din cauza naturii sale, nu poate fi returnat prin poștă; informații privind obligația cumpărătorului de a plăti vânzătorului prețul pentru serviciile efectiv furnizate, în cazul în care cumpărătorul se retrage din contract conform acestui punct, iar obiectul contractului este furnizarea unui serviciu, după acordarea consimțământului explicit al vânzătorului conform legislației aplicabile; informații cu privire la faptul că cumpărătorul nu are dreptul de a se retrage din contract conform legislației aplicabile, sau informații despre circumstanțele în care cumpărătorul își pierde dreptul de retragere din contract. Parte a informațiilor este și furnizarea unui formular tipizat pentru cumpărător pentru anularea contractului conform legislației aplicabile, care constituie Anexa nr. 1 la acești TCG.
2.6.15. cu privire la durata minimă a obligației cumpărătorului, în cazul în care din contract rezultă o astfel de obligație pentru cumpărător,
2.6.16. cu privire la obligația cumpărătorului de a plăti un avans sau de a furniza o altă garanție financiară la cererea vânzătorului, condițiile în care acestea trebuie furnizate, în cazul în care din contract rezultă o astfel de obligație pentru cumpărător,
2.6.17. cu privire la existența codurilor de conduită aplicabile, pe care vânzătorul s-a angajat să le respecte, și despre modul în care cumpărătorul poate lua cunoștință de acestea sau obține o copie a acestora,
2.6.18. cu privire la faptul că contractul de vânzare va fi păstrat în format electronic de către vânzător și va fi disponibil cumpărătorului după ce acesta îl solicită în scris,
2.6.19. cu privire la faptul că limba oferită pentru încheierea contractului este limba slovacă,
III. Drepturile și obligațiile vânzătorului
3.1. Vânzătorul este obligat să:
a) livreze cumpărătorului obiectul contractului de vânzare (produsul) conform contractului și legislației aplicabile,
b) furnizeze cumpărătorului, în formă scrisă sau electronică, toate documentele necesare pentru preluarea și utilizarea produsului și alte documente prevăzute de legislația aplicabilă din Slovacia,
c) asigure că produsul livrat respectă legislația aplicabilă din Slovacia,
d) furnizeze cumpărătorului, imediat după încheierea contractului de vânzare, dar nu mai târziu de livrarea produsului, o confirmare a încheierii contractului pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail. Confirmarea trebuie să conțină toate informațiile menționate la punctul 2.6, inclusiv formularul pentru anularea contractului de vânzare.
3.2. Vânzătorul are dreptul la plata corectă și la timp a prețului de vânzare de la cumpărător pentru produs.
3.3. Dacă din cauza epuizării stocurilor sau a indisponibilității produsului, vânzătorul nu este în măsură să livreze produsul cumpărătorului în termenul convenit în contractul de vânzare sau la prețul convenit, vânzătorul este obligat să ofere cumpărătorului o îndeplinire alternativă sau posibilitatea de a se retrage din contractul de vânzare, iar cumpărătorul este obligat să aleagă una dintre aceste opțiuni. În cazul în care cumpărătorul nu acceptă îndeplinirea alternativă oferită de vânzător în termen rezonabil sau nu se retrage din contractul de vânzare, vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de vânzare și, în cazul în care cumpărătorul a plătit deja prețul de vânzare sau o parte din acesta, vânzătorul este obligat să returneze suma plătită în termen de 14 zile de la data în care a trimis cumpărătorului notificarea de retragere din contractul de vânzare.
IV. Drepturile și obligațiile cumpărătorului
4.1. Cumpărătorul este obligat să îndeplinească obligațiile legale, în special să plătească prețul de vânzare, iar cumpărătorul a fost informat de către vânzător că în cadrul comenzii există obligația de a plăti prețul.
4.2. Cumpărătorul este în mod special obligat să:
a) preia produsul comandat și livrat,
b) plătească vânzătorului prețul de vânzare convenit în termenul stabilit, inclusiv costurile de livrare a produsului,
c) să confirme în lista de livrare primirea produsului prin semnătura sa sau semnătura unei persoane împuternicite de acesta.
4.3. Cumpărătorul are dreptul, în special, la livrarea produsului în condițiile convenite.
V. Condiții de livrare
5.1. Disponibilitatea estimată a produsului și termenul de expediere sunt menționate pentru fiecare produs pe pagina web a magazinului online.
5.2. Dacă vânzătorul și cumpărătorul nu au convenit altfel în contractul de vânzare, vânzătorul este obligat să livreze produsul cumpărătorului cel târziu în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare. Părțile contractante au convenit că, dacă perioada specificată conform punctului 5.1. este mai lungă, se va aplica perioada conform punctului 5.1. Perioada de la încheierea contractului de vânzare până în ultima zi a termenului de livrare a produsului conform acestui punct se numește Interval de timp.
5.3. Cumpărătorul este obligat să preia produsul la locul convenit în contractul de vânzare sau prin altă metodă comunicată la momentul livrării produsului (denumit în continuare „Locul”). Cumpărătorul este obligat să preia produsul în Intervalul de timp.
5.4. În cazul în care vânzătorul livrează produsul cumpărătorului la Locul și în Intervalul de timp convenite, cumpărătorul este obligat să preia produsul personal sau să asigure ca o persoană desemnată de acesta să preia produsul în cazul absenței sale și să semneze procesul-verbal de predare-primire a produsului. Persoana terță desemnată pentru preluarea produsului este obligată să prezinte vânzătorului o copie a confirmării comenzii.
5.5. Dacă cumpărătorul nu preia produsul livrat conform contractului de vânzare, vânzătorul are dreptul la despăgubiri și cumpărătorul nu are dreptul la o nouă livrare a produsului, cu excepția cazului în care părțile contractante au convenit altfel.
5.6. În cazul ridicării produsului care a fost plătit în prealabil, vânzătorul sau partenerul său contractat poate solicita prezentarea unui act de identitate (carte de identitate sau pașaport), pentru a preveni apariția de daune și a împiedica legalizarea veniturilor provenite din activități ilegale.
5.7. Cumpărătorul nu este îndreptățit să compenseze față de creanțele vânzătorului nicio creanță proprie, fără acordul scris al vânzătorului, cu excepția cazului în care vânzătorul nu își îndeplinește parțial sau integral obligațiile.
5.8. Cumpărătorul este îndreptățit, în cazul în care produsul nu este livrat de către vânzător în termenul convenit și nici în termenul stabilit în notificarea scrisă, să se retragă din contractul de vânzare, iar vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului partea din prețul de vânzare deja plătită, în termen de 14 zile de la primirea notificării de retragere din contractul de vânzare. Notificarea scrisă nu este necesară în cazurile prevăzute de lege.
5.9. În cazul în care câștigătorul câștigă un premiu într-un concurs organizat de iFix s.r.o., câștigătorul este obligat să ridice premiul în termen de 30 de zile calendaristice de la data anunțării rezultatelor concursului de către iFix s.r.o. Dreptul câștigătorului la premiu expiră la sfârșitul acestei perioade, iar premiul va fi confiscat în favoarea organizatorului.
5.10. Reprezentarea coloristică a produsului pe monitor nu trebuie să corespundă în mod exact cu nuanțele reale ale culorilor așa cum le va percepe cumpărătorul în realitate. Reprezentarea nuanțelor de culoare depinde, printre altele, și de calitatea monitorului de vizualizare, respectiv de alt dispozitiv de afișare utilizat.
5.11. Cumpărătorul este obligat să verifice produsul și ambalajul acestuia imediat după livrare în prezența unui reprezentant al vânzătorului. În cazul în care se constată existența unei defecte a produsului (inclusiv a ambalajului) și/sau dacă livrarea nu este completă (cantitate mai mică de produse sau lipsa unui produs comandat), vânzătorul este obligat să permită cumpărătorului să întocmească un raport privind amploarea și natura defectului produsului, al cărui corectitudine va fi confirmată de vânzător. Pe baza acestui raport întocmit și trimis vânzătorului, cumpărătorul poate refuza să preia produsul livrat cu defect sau poate confirma livrarea produsului cu defect și ulterior, conform art. 8 din acești TCG, să își exercite drepturile privind defectele produsului.
VI. Prețul de vânzare și condițiile de plată
6.1. Prețul de vânzare pentru produs este convenit în contractul de vânzare între vânzător și cumpărător, iar prețul decisiv este cel indicat în confirmarea comenzii (denumit în continuare „prețul de vânzare”). Dacă prețul de vânzare menționat în confirmarea de primire a comenzii este mai mare decât prețul pentru același produs indicat în oferta magazinului online la momentul trimiterii comenzii de către cumpărător, vânzătorul va trimite cumpărătorului un mesaj electronic cu informația despre oferta unui nou preț de vânzare, care va fi considerat o propunere a vânzătorului pentru încheierea unui nou contract de vânzare, pe care cumpărătorul trebuie să îl confirme explicit prin e-mail sau în scris pentru a avea loc încheierea validă a contractului de vânzare.
6.2. Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de vânzare, inclusiv costurile de livrare a produsului, fie în numerar, fie cu cardul la ridicarea personală a produsului, fie ramburs la locul livrării produsului, sau prin transfer bancar în contul vânzătorului, indicat în confirmarea comenzii sau pe site-ul web al vânzătorului, înainte de preluarea produsului.
6.3. În cazul în care cumpărătorul plătește vânzătorului prețul de vânzare prin transfer bancar, ziua plății se consideră ziua în care întreaga sumă a prețului de vânzare a fost creditată în contul vânzătorului.
6.4. Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de vânzare pentru produsul convenit în termenul stabilit în contractul de vânzare, dar nu mai târziu de momentul preluării produsului.
6.5. În cazul în care cumpărătorul nu plătește vânzătorului întreaga sumă a prețului de vânzare până la livrarea produsului la Locul convenit și părțile contractante nu au convenit plata prețului în rate, vânzătorul are dreptul să refuze livrarea produsului către cumpărător. În caz de neîndeplinire a obligației de plată conform acestui punct, vânzătorul are și dreptul de a se retrage din contract.
6.6. Costurile asociate cu montajul și ridicarea produsului nu sunt incluse în prețul de vânzare, iar vânzătorul nu este obligat să furnizeze aceste servicii cumpărătorului.
6.7. Prețul de vânzare al produsului afișat pe orice site web al magazinului online operat de vânzător nu include costurile de transport ale produsului sau alte servicii opționale. Toate promoțiile sunt valabile până la epuizarea stocurilor, cu excepția cazului în care pentru un anumit produs se specifică altfel.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețul produselor afișat pe orice site web al magazinului online operat de vânzător. Modificarea prețului nu se aplică la contractele de vânzare încheiate înainte de modificarea prețului, chiar dacă livrarea produsului nu a avut loc încă.
VII. Dobândirea dreptului de proprietate și transferul riscului de deteriorare a bunurilor
7.1. Dreptul de proprietate asupra produsului trece la cumpărător în momentul în care acesta preia produsul de la locul convenit.
7.2. Riscul de deteriorare a produsului trece asupra cumpărătorului în momentul în care cumpărătorul sau o terță persoană împuternicită de cumpărător preia produsul de la vânzător sau de la reprezentantul acestuia împuternicit să livreze produsul, sau, dacă nu face acest lucru la timp, în momentul în care vânzătorul permite cumpărătorului să preia produsul, iar cumpărătorul nu îl preia.
VIII. Răspunderea pentru defecte, Garanția de consumator, exercitarea drepturilor pentru defectele produsului (procedura de reclamație)
8.1. Dacă vânzătorul răspunde pentru defectele produsului, cumpărătorul are dreptul de a solicita corectarea defectului prin reparare sau înlocuire, dreptul la o reducere adecvată a prețului de vânzare sau dreptul de a se retrage din contractul de vânzare.
8.2. Alegerea și exercitarea drepturilor prevăzute la punctul 8.1. din acești TCG se reglează conform legislației aplicabile.
8.3. Vânzătorul a informat cumpărătorul despre drepturile sale în temeiul defectelor produsului, care rezultă din legislația aplicabilă și din contractul încheiat, punând la dispoziție acești TCG pe subpagina corespunzătoare a magazinului online al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut posibilitatea de a le citi înainte de trimiterea comenzii.
8.4. Vânzătorul răspunde pentru defectele produsului conform legislației aplicabile din Slovacia, iar cumpărătorul este obligat să-și exercite drepturile pentru defectele produsului la vânzător sau la persoana desemnată. Vânzătorul răspunde pentru orice defect al produsului livrat la momentul livrării, care se manifestă în termen de două ani de la livrarea produsului. Dacă obiectul cumpărării este un produs cu elemente digitale, în care conținutul digital trebuie livrat sau serviciul digital să fie furnizat continuu pe durata convenită, vânzătorul răspunde pentru orice defect al conținutului digital sau al serviciului digital care apare sau se manifestă pe întreaga durată convenită, dar nu mai puțin de doi ani de la livrarea produsului cu elemente digitale. În cazul produselor aproape noi (produse care au fost folosite și ulterior verificate de experții noștri și care sunt astfel marcate) și al produselor second-hand (produse care sunt marcate ca fiind utilizate sau reparate fără defecte, iar integritatea ambalajului nu împiedică utilizarea completă a produsului), părțile contractante au convenit asupra răspunderii pentru defectele produsului pe o perioadă de 12 luni de la livrarea produsului.
8.5. Dacă produsul prezintă defecte, cumpărătorul are dreptul să își exercite drepturile corespunzătoare prin notificarea defectului la orice locație a vânzătorului, la o altă persoană despre care vânzătorul a informat cumpărătorul înainte de încheierea contractului, sau prin mijloace de comunicare la distanță la adresa sediului sau a locului de afaceri al vânzătorului sau la orice altă adresă despre care vânzătorul a informat cumpărătorul înainte sau după încheierea contractului. Pentru a semnala defectul, este necesar să se prezinte și produsul defect, dacă nu s-a convenit altfel. Vânzătorul recomandă ca produsul să fie asigurat în timpul expediției. Vânzătorul nu acceptă livrări cu plată la destinație. Cumpărătorul este obligat să furnizeze toate informațiile solicitate în mod corect, indicând în mod precis tipul și amploarea defectului produsului; de asemenea, cumpărătorul va specifica care dintre drepturile sale dorește să le exercite.
8.6. Procedura de solicitare a drepturilor pentru defectele produsului care poate fi livrat vânzătorului începe în ziua în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
8.6.1. notificarea defectului,
8.6.2. livrarea produsului de către cumpărător la vânzător sau la persoana desemnată,
8.6.3. livrarea codurilor de acces, parolelor etc. către vânzător, dacă aceste informații sunt necesare pentru procesarea corectă a solicitării.
8.7. Dacă obiectul solicitării pentru defectul produsului este un produs care nu poate fi livrat obiectiv vânzătorului sau care este fix instalat, cumpărătorul, pe lângă îndeplinirea condițiilor prevăzute la punctele 8.6.1. și 8.6.3. din acești TCG, este obligat să acorde toată cooperarea necesară pentru efectuarea unei inspecții a produsului de către vânzător sau o terță persoană desemnată de vânzător. Procedura de solicitare a drepturilor pentru defectele produsului care se referă la un produs care nu poate fi livrat obiectiv vânzătorului sau care este fix instalat începe în ziua în care a fost efectuată inspecția produsului conform primei propoziții. Totuși, dacă vânzătorul sau o terță persoană desemnată de acesta, în ciuda cooperării necesare din partea cumpărătorului, nu asigură efectuarea inspecției într-un termen rezonabil, dar nu mai târziu de 10 zile de la livrarea notificării defectului vânzătorului, procedura începe în ziua în care notificarea defectului a fost livrată.
8.8. Vânzătorul sau persoana desemnată va emite cumpărătorului o confirmare a notificării defectului, în conformitate cu legislația aplicabilă.
8.9. Răspunderea pentru defecte nu se aplică defectelor despre care cumpărătorul a fost informat de către vânzător la momentul încheierii contractului sau despre care, având în vedere circumstanțele în care a fost încheiat contractul de vânzare, cumpărătorul ar fi trebuit să știe.
8.10. Vânzătorul nu răspunde pentru defectele produsului:
8.10.1. dacă cumpărătorul nu și-a exercitat dreptul privind răspunderea vânzătorului pentru defectele produsului în termenele legale stabilite,
8.10.2. dacă defectul produsului este o deteriorare mecanică cauzată de cumpărător,
8.10.3. dacă defectul produsului este o scădere a capacității bateriei,
8.10.4. dacă defectul produsului a apărut din utilizarea produsului în condiții care nu corespund intensității, umidității, influențelor chimice și mecanice mediului natural în care produsul ar trebui să fie utilizat,
8.10.5. dacă defectul produsului a apărut din manipularea necorespunzătoare, utilizarea incorectă sau neglijența în îngrijirea produsului,
8.10.6. dacă defectul produsului a apărut din deteriorarea produsului prin supraîncărcare excesivă sau utilizare în contradicție cu condițiile specificate în documentația produsului sau principiile generale de utilizare obișnuită ale produsului,
8.10.7. dacă defectul produsului a apărut din deteriorarea produsului cauzată de evenimente inevitabile și/sau imprevizibile,
8.10.8. dacă defectul produsului a apărut din deteriorarea produsului prin distrugere accidentală și deteriorare accidentală,
8.10.9. dacă defectul produsului a apărut dintr-o intervenție necorespunzătoare, deteriorare prin apă, foc, electricitate statică sau atmosferică sau alte intervenții de forță majoră,
8.10.10. dacă defectul produsului a apărut dintr-o intervenție a unei persoane neautorizate asupra produsului,
8.10.11. dacă livrarea nu este completă sau dacă este vorba de o eroare evidentă pe care cumpărătorul ar fi putut-o descoperi prin verificarea coletului la livrarea produsului și care nu a fost soluționată conform acestor TCG și care nu a fost notificată vânzătorului fără întârziere,
8.10.12. dacă defectul produsului se manifestă prin linii orizontale și/sau verticale pe ecran/dispozitivul de afișare, atunci când acest lucru este rezultatul unei deteriorări mecanice.
8.11. Părțile contractante au convenit o garanție de consumator de 24 de luni de la data livrării produsului, cu excepția cazurilor în care este stabilită o perioadă diferită pentru anumite situații. Pentru produsele aproape noi și produsele second-hand, părțile contractante au convenit o garanție de consumator de 12 luni de la data livrării produsului.
În cazul înlocuirii produsului cu unul nou, cumpărătorul va primi un document care va conține informațiile despre schimbul produsului, iar eventualele alte solicitări de drepturi pentru defectele produsului se vor aplica pe baza contractului de vânzare și a acestui document. În cazul înlocuirii produsului cu unul nou, garanția de consumator va începe din nou de la preluarea noului produs, dar doar pentru produsul nou.
8.11. Drepturile din garanția de consumator nu pot fi exercitate dacă cumpărătorul nu deține certificatul de garanție, dovada plății sau alt document care dovedește achiziția produsului de la vânzător.
8.12. Soluționarea reclamațiilor pentru defectele produsului se referă doar la defectele menționate în notificarea defectului.
8.13. În sensul acestui articol:
8.14. Indiferent de rezultatul reclamației, o eventuală nouă reclamație referitoare la aceeași eroare unică (nu eroare de același tip) va fi respinsă.
8.15. În cazul pieselor de schimb Apple iPhone (baterie, display, cameră, în funcție de modelul iPhone ...) pe dispozitivele marca Apple, poate apărea mesajul: „Nu se poate verifica dacă acest iPhone folosește piesă originală Apple (baterie, display, cameră, în funcție de modelul iPhone)”.
Aceste mesaje nu afectează în niciun fel performanța dispozitivului și dispar de pe ecranul blocat după 4 zile, fiind vizibile ulterior doar în Setări. Apariția acestui mesaj nu influențează performanța dispozitivului.
8.16. Dacă cumpărătorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a soluționat cererea sa privind defectul produsului sau dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile, acesta are posibilitatea de a se adresa vânzătorului cu o cerere de remediere. Dacă vânzătorul răspunde negativ la cererea de remediere sau nu răspunde la aceasta în termen de 30 de zile de la data trimiterii, cumpărătorul are dreptul să depună o cerere pentru inițierea unei soluționări alternative a litigiului său, conform dispozițiilor articolului 12 din Legea nr. 391/2015 privind soluționarea alternativă a disputelor de consum și modificarea și completarea unor acte normative.
Autoritatea competentă pentru soluționarea alternativă a disputelor de consum cu vânzătorul este Inspecția Comercială Slovacă (Slovenská obchodná inšpekcia) (în același timp, autoritatea de supraveghere îndreptățită să primească sesizări în caz de încălcare a drepturilor sau intereselor consumatorilor), Bajkalská 21/A, P.O.Box nr. 29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk sau altă persoană juridică competentă, autorizată și înscrisă în registrul autorităților de soluționare alternativă a disputelor, gestionat de Ministerul Economiei al Republicii Slovacia (lista este disponibilă pe site-ul http://www.mhsr.sk); cumpărătorul are dreptul de a alege care dintre aceste entități de soluționare alternativă a disputelor de consum va contacta.
Cumpărătorul poate utiliza platforma pentru soluționarea disputelor online, disponibilă pe site-ul http://ec.europa.eu/consumers/odr/, pentru a depune o cerere de soluționare alternativă a litigiului.
IX. Datele personale și protecția acestora
9.1. Părțile contractante au convenit că, pentru îndeplinirea corectă a contractului de vânzare, cumpărătorul este obligat să furnizeze numele și prenumele, adresa de domiciliu, numărul de telefon și adresa de e-mail.
9.2. Cumpărătorul care s-a înregistrat în cadrul magazinului online poate verifica și modifica oricând datele personale furnizate, precum și să anuleze înregistrarea, după ce se autentifică pe site-ul magazinului online, în secțiunea „profil utilizator”.
9.3. Vânzătorul informează cumpărătorul că, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera b) din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, care abrogă Directiva 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), (denumit în continuare „Regulamentul”), vânzătorul, în calitate de operator al sistemului informațional, va prelucra datele cu caracter personal ale cumpărătorului fără consimțământul acestuia ca persoană vizată, întrucât prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului va fi realizată de către vânzător în cadrul relațiilor precontractuale cu cumpărătorul, iar prelucrarea acestor date este necesară pentru executarea contractului de vânzare, în care cumpărătorul este o parte a contractului.
9.4. În conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera f) din Regulament, vânzătorul poate, după livrarea produsului sau serviciului comandat către cumpărător, pe baza unui interes legitim, să prelucreze datele cu caracter personal ale cumpărătorului și în scopuri de marketing direct, trimițând prin e-mail informații despre produsele noi, reduceri și oferte pentru produsele sau serviciile oferite.
9.5. Vânzătorul se angajează să trateze și să gestioneze datele cu caracter personal ale cumpărătorului în conformitate cu legislația aplicabilă din Slovacia.
9.6. Vânzătorul declară că, în conformitate cu articolul 5 alineatul (1) litera a) și litera b) din Regulament, va colecta datele cu caracter personal ale cumpărătorului exclusiv pentru scopul menționat în acești TCG.
9.7. Vânzătorul declară că, pentru alte scopuri decât cele menționate în acești TCG, va colecta datele cu caracter personal ale cumpărătorului doar pe baza unui temei juridic adecvat și va asigura că aceste date vor fi prelucrate și utilizate exclusiv într-un mod care corespunde scopului pentru care au fost colectate, fără a le combina cu datele cu caracter personal obținute pentru alte scopuri sau pentru îndeplinirea contractului de vânzare.
9.8. Înainte de trimiterea comenzii, cumpărătorul va fi invitat să bifeze căsuța pentru a confirma că vânzătorul i-a informat în mod suficient, clar și inconfundabil: datele sale de identificare, așa cum sunt menționate în articolul 1 din acești TCG, care dovedesc identitatea vânzătorului, datele de contact ale vânzătorului sau ale persoanei responsabile de la vânzător, scopul prelucrării datelor cu caracter personal, care este încheierea unui contract de vânzare între vânzător și cumpărător, și temeiul juridic pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, că cumpărătorul este obligat să furnizeze datele solicitate pentru încheierea contractului de vânzare și pentru procesarea și livrarea corectă a comenzii, dacă prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera f), că interesul legitim urmărit de vânzător este marketingul direct, datele de identificare ale terței părți care va livra produsul cumpărătorului, respectiv datele de identificare ale altor destinatari sau categorii de destinatari ai datelor cu caracter personal, dacă există, durata de păstrare a datelor cu caracter personal sau criteriile pentru stabilirea acesteia.
9.9. Vânzătorul declară că va prelucra datele cu caracter personal în conformitate cu bunele practici și va acționa într-un mod care nu contravine Regulamentului sau altor acte normative obligatorii și nu le va ocoli.
9.10. În conformitate cu Regulamentul, vânzătorul furnizează cumpărătorului ale cărui date cu caracter personal sunt prelucrate următoarele informații: identitatea și datele de contact ale vânzătorului și, după caz, ale reprezentantului acestuia, datele de contact ale persoanei responsabile, scopurile prelucrării pentru care sunt destinate datele personale, precum și temeiul juridic pentru prelucrare, dacă prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera f), interesele legitime urmărite de vânzător sau de o terță parte, categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal, dacă există, în cazul relevant, informația că vânzătorul intenționează să transfere datele personale într-o țară terță sau către o organizație internațională, durata de păstrare a datelor cu caracter personal sau criteriile pentru stabilirea acesteia, informațiile despre existența dreptului de a solicita vânzătorului accesul la datele sale personale și dreptul de a le corecta, șterge, restricționa prelucrarea sau de a obiecta la prelucrarea acestora, precum și dreptul la portabilitatea datelor, dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere, informațiile despre faptul că furnizarea datelor personale este o cerință legală sau contractuală, sau o cerință necesară pentru încheierea unui contract, dacă cumpărătorul este obligat să furnizeze datele personale și posibilele consecințe ale ne furnizării acestora, existența deciziilor automatizate, inclusiv profilarea.
9.11. Cumpărătorul are dreptul să obțină de la vânzător o copie a datelor sale personale care sunt prelucrate și, de asemenea, are dreptul să primească toate informațiile menționate mai sus. Pentru orice alte copii solicitate de cumpărător, vânzătorul poate percepe o taxă corespunzătoare costurilor administrative pentru furnizarea copiei.
9.12. Dacă cumpărătorul își exercită dreptul conform punctului 9.11 în scris sau electronic și din conținutul cererii reiese că acesta își exercită dreptul menționat, cererea va fi considerată ca fiind depusă conform Regulamentului.
9.13. Cumpărătorul are dreptul să obiecteze față de prelucrarea datelor sale personale de către vânzător, dacă presupune că acestea sunt sau vor fi prelucrate în scopuri de marketing direct, inclusiv profilare, în măsura în care aceasta este legată de marketingul direct. Dacă cumpărătorul obiectează împotriva unei astfel de prelucrări, vânzătorul va opri prelucrarea datelor personale în scopuri de marketing direct de la data primirii acestei obiecții și datele personale ale cumpărătorului respectiv nu vor mai fi prelucrate pentru astfel de scopuri.
9.14. În cazul în care cumpărătorul suspectează că datele sale personale sunt prelucrate neautorizat, acesta poate depune o plângere la Autoritatea pentru Protecția Datelor din Slovacia. Dacă cumpărătorul nu are capacitate deplină de exercițiu, drepturile sale pot fi exercitate de către reprezentantul său legal.
9.15. Vânzătorul va lua măsurile adecvate pentru a furniza cumpărătorului toate informațiile menționate la punctul 9.10 într-o formă concisă, transparentă, ușor de înțeles și accesibilă, clar și simplu formulate. Vânzătorul va furniza informațiile electronic sau, conform Regulamentului, prin alte mijloace convenite cu cumpărătorul.
9.16. Informațiile despre măsurile luate ca urmare a cererii cumpărătorului vor fi furnizate de către vânzător fără întârziere, dar în orice caz în termen de o lună de la primirea cererii.
9.17. Vânzătorul informează cumpărătorul că, în cadrul îndeplinirii contractului încheiat și în conformitate cu legislația aplicabilă, se preconizează că datele cu caracter personal ale cumpărătorului vor fi furnizate și accesibile următoarelor terțe părți sau categorii de destinatari:
9.17.1. DHL Express (Slovakia), spol. s r. o., Letisko M. R. Štefánika Bratislava 820 01, IČO: 31342876, IČ DPH: SK2020298610, înregistrată în Registrul Comerțului al MS Bratislava III, Secțiunea Sa, Fișa: 4400/B.
9.17.2. Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, IČ DPH: SK2020351993, înregistrată în Registrul Comerțului al MS Bratislava III, Secțiunea Sa, Fișa: 3215/B.
9.17.3. Compania Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, Banská Bystrica 975 99, IČO: 36631124, IČ DPH: SK2021879959, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Regional Banská Bystrica, Secțiunea Sa, Fișa: 803/S.
9.17.4. Heureka Group a.s., Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 – Karlín, Republica Cehă, B 24131 înregistrată la Tribunalul Municipal din Praga, IČ: 07822774, DIČ: CZ07822774.
9.18. Satisfacția cumpărătorului este evaluată prin intermediul chestionarelor trimise prin e-mail în cadrul programului "Overené zákazníkmi", în care este implicat magazinul online. Chestionarele sunt trimise întotdeauna după efectuarea unei achiziții, cu excepția cazului în care, conform legislației aplicabile, cumpărătorul a refuzat trimiterea de e-mailuri în scopuri de marketing direct. Prelucrarea datelor personale pentru trimiterea chestionarelor în cadrul programului "Overené zákazníkmi" se efectuează pe baza unui interes legitim, care constă în evaluarea satisfacției privind achiziția. Pentru trimiterea chestionarelor, evaluarea feedback-ului și analiza poziției pe piață, se utilizează un procesator de date, operatorul portalului Heureka.sk. În acest scop, informațiile despre produsul cumpărat și adresa de e-mail pot fi transmise. Datele personale nu sunt furnizate niciunei terțe părți pentru scopuri proprii în timpul trimiterii chestionarelor prin e-mail. Cumpărătorul poate să se opună în orice moment primirii chestionarelor din cadrul programului "Overené zákazníkmi" refuzând trimiterea acestora printr-un link din e-mailul cu chestionarul. În cazul unei obiecții, chestionarul nu va mai fi trimis.
X. Retragerea din contractul de vânzare
10.1. Cumpărătorul are dreptul să se retragă dintr-un contract încheiat la distanță și dintr-un contract încheiat în afacerea operatorului, fără a fi necesar să indice un motiv, în termenul stabilit de lege (detalii în punctele 10.3, 10.4, 10.5 din acești TCG), cu excepția contractului al cărui obiect este:
a) furnizarea unui serviciu, dacă:
serviciul a fost complet furnizat și
furnizarea serviciului a început înainte de expirarea termenului pentru retragerea din contract, cu consimțământul expres al cumpărătorului, iar cumpărătorul a declarat că a fost corespunzător informat că, prin exprimarea consimțământului, își pierde dreptul de retragere din contract după furnizarea completă a serviciului, dacă, conform contractului, cumpărătorul este obligat să plătească prețul.
b) furnizarea unui produs al cărui preț depinde de fluctuațiile pieței financiare, pe care vânzătorul nu le poate influența și care poate apărea în timpul perioadei de retragere din contract,
c) furnizarea unui produs fabricat conform specificațiilor cumpărătorului sau unui produs realizat pe măsură,
d) furnizarea unui produs care este susceptibil de deteriorare rapidă sau de expirare,
e) furnizarea unui produs sigilat într-un ambalaj de protecție, care nu poate fi returnat din motive de protecție a sănătății sau din motive igienice, dacă ambalajul de protecție a fost deschis după livrare,
f) furnizarea unui produs care, din cauza naturii sale, poate fi iremediabil amestecat cu alte produse după livrare,
g) furnizarea băuturilor alcoolice, al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, dar livrarea acestora poate avea loc numai după 30 de zile și al căror preț depinde de fluctuațiile pieței, pe care vânzătorul nu le poate influența.
h) efectuarea de reparații sau întreținere urgente în timpul vizitei la cumpărător, la cererea expresă a acestuia către vânzător; aceasta nu se aplică pentru contractele care au ca obiect furnizarea altor servicii decât reparațiile sau întreținerea și pentru contractele care au ca obiect livrarea altor produse decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor sau întreținerii, dacă aceste contracte au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la cumpărător și cumpărătorul nu a comandat în prealabil aceste produse sau servicii,
i) livrarea înregistrărilor audio, video, înregistrărilor audiovizuale sau software-ului sigilat, care a fost deschis după livrare,
j) livrarea publicațiilor periodice, cu excepția livrărilor pe baza unui contract de abonament,
k) produsele cumpărate la licitație publică.
l) furnizarea serviciilor de cazare pentru alte scopuri decât pentru locuit, transportul mărfurilor, închirierea de automobile, furnizarea de servicii de catering sau furnizarea de servicii legate de activitățile de agrement, în cazul în care, conform contractului, vânzătorul trebuie să furnizeze aceste servicii într-un timp precis convenit sau într-o perioadă precis convenită,
m) furnizarea de conținut digital pe care vânzătorul îl furnizează altfel decât pe suport fizic, dacă:
Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract și fără a indica un motiv, în termenul stabilit de lege (detalii în punctele 10.3, 10.4, 10.5 din acești TCG), dacă cumpărătorul și vânzătorul au încheiat un contract conform punctului 10.1 lit. a) până la c) sau lit. e) din acești TCG în cadrul unei campanii de vânzări sau în urma unei vizite neinvitate.
10.2. Cumpărătorul își pierde dreptul de retragere dintr-un contract încheiat la distanță sau în afacerea operatorului, care are ca obiect efectuarea unei reparații, în momentul în care serviciul este complet furnizat, dacă cumpărătorul a solicitat expres vânzătorului o vizită pentru a efectua reparația și prestarea serviciului a început cu consimțământul expres al cumpărătorului.
10.3. Cumpărătorul poate renunța la contractul încheiat la distanță sau la un contract încheiat în afacerea operatorului în termen de:
a) 14 zile de la:
b) 30 de zile de la încheierea contractului în cazul unei vizite neinvitate sau în legătură cu aceasta sau în cadrul unei campanii de vânzări sau în legătură cu aceasta.
10.4. Dacă vânzătorul a furnizat cumpărătorului informațiile conform articolului 15 alineatul (1) litera f) din Legea nr. 108/2024 Z. z. ulterior, dar nu mai târziu de 12 luni de la începutul perioadei de retragere din contract conform punctului 10.3 din acești TCG, cumpărătorul poate renunța la contractul încheiat la distanță sau la un contract încheiat în afacerea operatorului în termen de:
a) 14 zile de la data în care vânzătorul a îndeplinit obligația de informare suplimentară, dacă termenul este stabilit conform punctului 10.3 litera a) din acești TCG, sau
b) 30 de zile de la data în care vânzătorul a îndeplinit obligația de informare suplimentară, dacă termenul este stabilit conform punctului 10.3 litera b) din acești TCG.
10.5. Dacă vânzătorul nu a furnizat cumpărătorului informațiile conform articolului 15 alineatul (1) litera f) din Legea nr. 108/2024 Z. z. și nici conform punctului 10.4, cumpărătorul poate renunța la contractul încheiat la distanță sau la un contract încheiat în afacerea operatorului în termen de 12 luni de la expirarea perioadei menționate la punctul 10.3 din acești TCG.
10.6. Produsul se consideră preluat de către cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau o terță persoană desemnată de acesta, alta decât transportatorul, preia toate părțile produsului comandat, sau dacă:
a) produsele comandate de cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat, în momentul preluării produsului livrat ultimul,
b) produsul constă din mai multe părți sau unități, în momentul preluării ultimei părți sau ultimei unități,
c) produsul este livrat repetat pe parcursul unei perioade determinate, în momentul preluării primului produs.
10.7. Cumpărătorul poate renunța la contractul încheiat la distanță sau la un contract încheiat în afacerea operatorului, care are ca obiect furnizarea unui produs, chiar înainte de începerea perioadei de retragere din contract.
10.8. Cumpărătorul poate exercita dreptul de anulare a contractului în formă scrisă sau sub formă de înregistrare pe un alt suport durabil, iar dacă contractul a fost încheiat verbal, pentru exercitarea dreptului de retragere, este suficient orice declarație clar formulată a cumpărătorului care exprimă intenția acestuia de a se retrage din contract (denumită „notificare de Anulare a contractului”). Cumpărătorul poate utiliza formularul standard pentru anularea contractului conform Anexei nr. 1 din acești TCG.
10.9. Termenul pentru anularea contractului conform punctelor 10.3. până la 10.5. din acești TCG se consideră respectat dacă cumpărătorul trimite notificarea de anulare a contractului vânzătorului cel târziu în ultima zi a termenului.
10.10. În cazul unor îndoieli privind livrarea, notificarea de anulare a contractului trimisă de cumpărător se consideră livrată la expirarea termenului adecvat metodei de livrare utilizate, dacă cumpărătorul poate dovedi că a trimis notificarea de anulare a contractului la adresa comunicată de vânzător cumpărătorului conform articolului 5 alineatul (1) litera b) din Legea nr. 108/2024 Z. z. sau conform articolului 15 alineatul (1) literele a) până la c) din Legea nr. 108/2024 Z. z., sau la o altă adresă comunicată de vânzător cumpărătorului după încheierea contractului. Notificarea de anulare a contractului se consideră livrată în ziua în care a fost trimisă vânzătorului la adresa conform primei propoziții, dacă trimisul poștal, care conține notificarea de anulare a contractului, nu poate fi livrat vânzătorului din motive prevăzute de legislația specială.
10.11. Vânzătorul este obligat să furnizeze cumpărătorului confirmarea primirii notificării de anulare a contractului pe un suport durabil, imediat după primirea acesteia, dacă cumpărătorul a renunțat la contract folosind o funcție specială sau un formular de anulare a contractului, care sunt disponibile în interfața online a vânzătorului.
10.12. Cumpărătorul poate renunța la contract doar în ceea ce privește un anumit produs sau produse, dacă vânzătorul, pe baza unui contract încheiat la distanță sau în afacerea operatorului, a livrat sau furnizat mai multe produse.
10.13. Efectele anulării unui contract încheiat la distanță sau al unui contract încheiat în afacerea operatorului se aplică și oricărui contract suplimentar la contractul de la care cumpărătorul s-a retras; acest lucru nu se aplică dacă părțile au convenit în mod expres o durată suplimentară a contractului suplimentar.
Prin „contract suplimentar” în acest punct se înțelege orice contract de livrare sau furnizare a unui produs suplimentar care este legat de obiectul unui contract încheiat la distanță sau unui contract încheiat în afacerea operatorului, indiferent dacă produsul este livrat sau furnizat de vânzător sau de o altă persoană în baza unui acord cu vânzătorul.
Vânzătorul sau altă persoană pot solicita cumpărătorului, în legătură cu încetarea contractului suplimentar conform acestui punct, doar plata costurilor conform articolului 21 alineatul (3) și (5) și articolului 22 alineatul (3) din Legea nr. 108/2024 Z. z.
Modificarea acestui punct nu afectează contractul de credit de consum legat.
Sarcina probei pentru exercitarea dreptului de retragere din contract revine cumpărătorului.
10.14. Cumpărătorul este obligat să returneze produsul sau să îl predea vânzătorului sau persoanei desemnate de vânzător pentru preluarea produsului, în termen de 14 zile de la data retragerii din contractul încheiat la distanță sau din contractul încheiat în afacerea operatorului conform punctului 10.1 din acești TCG; acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul propune să ridice produsul personal sau prin intermediul unei persoane desemnate de acesta. Termenul menționat la prima propoziție se consideră respectat dacă produsul este trimis vânzătorului cel târziu în ultima zi a termenului.
Cumpărătorul are dreptul să refuze returnarea produsului pe care l-a achiziționat în baza unui contract încheiat în urma unei vizite neinvitate, în cadrul unei campanii de vânzări sau în legătură cu aceasta, până când vânzătorul va restitui cumpărătorului suma plătită.
La retragerea din contractul încheiat la distanță sau din contractul încheiat în afacerea operatorului conform punctului 10.1 din acești TCG, cumpărătorul va suporta doar costurile de returnare a produsului către vânzător sau persoana desemnată de vânzător pentru preluarea produsului; acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul a acceptat să suporte costurile, sau dacă vânzătorul nu a îndeplinit obligația de informare conform articolului 15 alineatul (1) litera g) din Legea nr. 108/2024 Z. z. Cumpărătorul confirmă îndeplinirea obligației de informare de către vânzător și declară că a fost informat despre acest aspect.
Cumpărătorul este responsabil pentru scăderea valorii produsului, care a rezultat din manipularea produsului într-un mod care depășește manipularea necesară pentru a verifica caracteristicile și funcționalitatea produsului; acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul nu a îndeplinit obligația de informare conform articolului 15 alineatul (1) litera f) din Legea nr. 108/2024 Z. z. Cumpărătorul confirmă îndeplinirea obligației de informare de către vânzător și declară că a fost informat despre acest aspect.
Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul pentru serviciile efectiv prestate până la data primirii notificării de retragere din contract, dacă cumpărătorul, conform punctului 10.1 din acești TCG, renunță la un contract încheiat la distanță sau la un contract încheiat în afacerea operatorului, care are ca obiect furnizarea unui serviciu, livrarea de apă care nu este vândută într-un volum limitat sau într-o cantitate determinată, sau furnizarea de căldură, iar înainte de începerea prestării serviciului a acordat consimțământul expres conform articolului 17 alineatul (10) litera c) din Legea nr. 108/2024 Z. z. Prețul pentru serviciile efectiv prestate se va calcula proporțional pe baza prețului total convenit în contract. Prețul pentru serviciile efectiv prestate se va calcula pe baza prețului de piață al serviciilor prestate, dacă prețul total convenit în contract este supraevaluat.
Cumpărătorului nu i se vor impune alte obligații sau costuri, cu excepția obligațiilor prevăzute în acest punct și a obligației de a plăti costurile suplimentare conform articolului 22 alineatul (3) din Legea nr. 108/2024 Z. z., atunci când exercită dreptul de retragere dintr-un contract încheiat la distanță sau dintr-un contract încheiat în afacerea operatorului, conform punctului 10.1 din acești TCG.
10.15. Vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului toate plățile pe care le-a primit de la acesta pe baza sau în legătură cu un contract încheiat la distanță, un contract încheiat în afacerea operatorului sau cu un contract suplimentar, inclusiv costurile de transport, livrare, poștale și alte costuri și taxe, în termen de 14 zile de la data primirii notificării de retragere din contract.
Vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului toate plățile conform acestui punct în măsura în care corespund retragerii din contract, dacă cumpărătorul nu a renunțat la întregul contract încheiat la distanță sau la întregul contract încheiat în afacerea operatorului. Vânzătorul nu poate să perceapă cumpărătorului costuri suplimentare pentru transport, livrare, poștale și alte costuri și taxe.
Vânzătorul nu este obligat să ramburseze cumpărătorului costurile suplimentare dacă cumpărătorul a ales în mod expres o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă obișnuită de livrare oferită de vânzător. Costurile suplimentare se referă la diferența dintre costurile de livrare alese de cumpărător și costurile celei mai ieftine metode obișnuite de livrare oferite de vânzător.
Vânzătorul nu poate solicita cumpărătorului plata costurilor pentru:
a) furnizarea unui serviciu, livrarea de apă care nu este vândută într-un volum limitat sau într-o cantitate determinată, sau furnizarea de căldură pe durata perioadei de retragere din contract conform articolelor 20 alineatele (1) până la (3) din Legea nr. 108/2024 Z. z., indiferent de volumul serviciilor prestate, dacă:
b) livrarea totală sau parțială a conținutului digital, care este furnizat de vânzător altfel decât pe un suport fizic, dacă:
Vânzătorul nu este obligat să returneze cumpărătorului plățile conform acestui punct înainte ca produsul să fie livrat sau înainte ca cumpărătorul să dovedească trimiterea produsului înapoi la vânzător, cu excepția cazului în care vânzătorul propune să ridice produsul personal sau prin intermediul unei persoane desemnate de acesta.
Vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului plățile conform acestui punct în aceeași modalitate utilizată de cumpărător pentru plata acestora; acest lucru nu afectează dreptul vânzătorului de a conveni cu cumpărătorul asupra unei alte modalități de plată, atâta timp cât nu se aplică taxe suplimentare pentru cumpărător în legătură cu plata.
Vânzătorul este obligat să asigure ridicarea produsului pe cheltuiala sa, în termenul prevăzut în acest punct, dacă, pe baza unui contract încheiat în afacerea operatorului, produsul a fost livrat cumpărătorului la domiciliu în momentul încheierii contractului și, având în vedere natura produsului, nu este posibil ca produsul să fie returnat la vânzător prin poștă.
Se interzice compensarea unilaterala a creanțelor dintre vânzător și cumpărător care apar în urma retragerii din contract conform punctului 10.1 din acești TCG.
Pentru retragerea dintr-un contract încheiat la distanță sau dintr-un contract încheiat în afacerea operatorului, care are ca obiect conținut digital sau servicii digitale, se aplică articolul 852m alineatele (3), (5) până la (8) din Codul Civil.
10.16. Cumpărătorul declară că vânzătorul l-a informat înainte de încheierea contractului, prin care cumpărătorul se obligă să plătească prețul, înainte de expirarea perioadei de retragere din contract conform punctului 10.3 din acești TCG:
a) în mod special l-a informat că acordarea consimțământului pentru:
b) a solicitat declarația sa că a fost informat conform literei a), și
c) a solicitat consimțământul expres al cumpărătorului pentru începutul furnizării serviciului sau începutul livrării apei, căldurii sau conținutului digital înainte de expirarea perioadei de retragere din contract și cumpărătorul acordă acest consimțământ.
10.17. Dacă din cauza epuizării stocurilor sau a indisponibilității produsului vânzătorul nu poate livra produsul cumpărătorului în termenul convenit în contractul de vânzare sau la prețul convenit, vânzătorul este obligat să ofere cumpărătorului o livrare alternativă sau posibilitatea de a se retrage din contractul de vânzare. Dacă cumpărătorul nu acceptă livrarea alternativă oferită de vânzător în termen rezonabil și nu se retrage din contractul de vânzare, vânzătorul este îndreptățit să se retragă din contractul de vânzare.
XI. Dispoziții finale
11.1. Părțile contractante au convenit că comunicarea între ele va fi realizată sub forma mesajelor de e-mail.
11.2. Având în vedere faptul că pentru anumite produse (în special pentru anumite produse tehnice sau software de calculator), exportul acestora în unele țări terțe poate fi interzis sau restricționat, sau poate necesita obținerea unei autorizații prealabile din partea autorităților publice, sau vânzătorul poate fi contractual obligat față de producătorul produsului respectiv, sau vânzătorul are această obligație conform reglementărilor legale obligatorii, cumpărătorul este obligat să informeze în scris vânzătorul despre intenția sa de a exporta orice produs achiziționat de la vânzător înainte de a efectua exportul, iar exportul poate fi realizat doar după acordul scris al vânzătorului. Toate costurile asociate obținerii unui astfel de acord vor fi suportate de cumpărător.
11.3. Relațiile nereglementate prin acești TCG sunt reglementate de dispozițiile corespunzătoare ale legislației slovace, în special Legea nr. 40/1964 Coll. Codul civil și Legea nr. 108/2024 Z. z. privind protecția consumatorilor și modificarea și completarea unor legi. Litigiile apărute între vânzător și cumpărător vor fi soluționate preferențial prin negocieri, iar în cazul în care nu se ajunge la o înțelegere, litigiile vor fi soluționate de instanțele din Slovacia.
11.4. Dacă orice dispoziție a contractului de vânzare este nulă sau imposibil de executat sau devine astfel, acest lucru nu va afecta valabilitatea și executabilitatea celorlalte dispoziții, dacă se poate separa această dispoziție de celelalte dispoziții ale contractului ca un întreg. Părțile contractante vor depune toate eforturile pentru a înlocui o astfel de dispoziție cu una nouă, care va fi cât mai similară în conținut și efect cu dispoziția nulă sau imposibil de executat, în termen de 30 de zile de la data la care dispoziția relevantă a devenit nulă, contestabilă sau imposibil de executat sau de la momentul în care partea contractantă a aflat despre aceasta și a informat cealaltă parte, în funcție de ce se întâmplă prima dată.
11.5. Aceste TCG intră în vigoare față de cumpărător la momentul încheierii contractului de vânzare. Vânzătorul are dreptul de a modifica unilaterally aceste TCG oricând, modificarea TCG fiind valabilă din ziua în care este anunțată, cu excepția cazului în care se convine altfel.
11.6. Cumpărătorul va fi solicitat, în procesul de încheiere a contractului de vânzare, să bifeze căsuța pentru a confirma că a citit, a înțeles și este de acord cu conținutul acestor TCG.
Ultima actualizare 25.11.2024.
Acești termeni și condiții generale reglementează drepturile și obligațiile părților contractante rezultate din contractul de vânzare încheiat între vânzător, care este iFix, s.r.o., cu sediul în Námestie hraničiarov 6/A, 851 03 Bratislava - Petržalka, CUI: 47019948, înregistrată la Registrul Comerțului al Tribunalului Municipal Bratislava III, Secțiunea: Sro, Fișa nr. 87860/B (denumit în continuare "vânzător") și cumpărătorul, care este un subiect ce nu este considerat consumator în sensul reglementărilor legale aplicabile, iar obiectul acesteia este cumpărarea și vânzarea de produse oferite de vânzător.
Date de identificare și contact ale vânzătorului: iFix s.r.o.,
Acești termeni și condiții generale (denumiți în continuare "VOP") fac parte integrantă din contractul de vânzare. În cazul în care vânzătorul și cumpărătorul încheie un contract de vânzare în care se stabilesc condiții diferite față de cele prevăzute în aceste VOP, dispozițiile contractului de vânzare vor prevala față de aceste VOP.
II. Mod de încheiere a contractului de vânzare
2.1. Propunerea de încheiere a contractului de vânzare este trimisă de către cumpărător vânzătorului sub forma unui formular completat și trimis pe site-ul internet al vânzătorului, prin care cumpărătorul trimite propunerea de încheiere a contractului de vânzare, al cărui obiect este transferul plătit al dreptului de proprietate asupra bunului marcat de cumpărător la prețul stabilit și în condițiile specificate în această comandă (denumită în continuare „comandă”).
2.2. După trimiterea comenzii, cumpărătorul va primi automat pe adresa sa de e-mail o notificare de primire a comenzii în sistemul electronic al vânzătorului (denumită în continuare „confirmarea primirii comenzii”). În cazul în care este necesar, pot fi trimise pe adresa de e-mail a cumpărătorului toate informațiile suplimentare referitoare la comanda sa.
2.3. Confirmarea primirii comenzii conține informații despre faptul că comanda a fost primită de vânzător, însă nu reprezintă acceptarea propunerii de încheiere a contractului de vânzare.
2.4. Vânzătorul va trimite ulterior pe adresa de e-mail a cumpărătorului informații despre acceptarea comenzii (denumită în continuare „acceptarea comenzii”). Acceptarea comenzii conține informații despre denumirea și specificațiile bunului, al cărui vânzare este obiectul contractului de vânzare, date despre prețul bunului și/sau al altor servicii, informații despre termenul estimat de livrare al bunului, denumirea și datele locației unde bunul trebuie livrat și informațiile despre prețul, condițiile, modalitatea și termenul de transport al bunului la locul convenit de livrare pentru cumpărător, datele vânzătorului (denumirea firmei, sediul, CUI, numărul de înregistrare în registrul comerțului etc.), precum și alte informații necesare.
2.5. Contractul de vânzare este considerat încheiat la livrarea acceptării comenzii în formă electronică sau scrisă către cumpărător.
III. Drepturi și obligații ale vânzătorului
3.1. Vânzătorul are următoarele obligații:
a) să livreze cumpărătorului obiectul contractului de vânzare (denumit în continuare „bunul”) conform contractului și reglementărilor legale aplicabile,
b) să furnizeze cumpărătorului, în formă scrisă sau electronică, toate documentele necesare pentru preluarea și utilizarea bunului.
3.2. Vânzătorul are dreptul la plata corectă și la timp a prețului de vânzare din partea cumpărătorului pentru bunul livrat.
3.3. Dacă din cauza epuizării stocurilor sau a indisponibilității bunului, vânzătorul nu este capabil să livreze bunul cumpărătorului în termenul stabilit în contractul de vânzare sau la prețul convenit, vânzătorul este obligat să ofere cumpărătorului o înlocuire a produsului sau posibilitatea de a rezilia contractul de vânzare, iar cumpărătorul este obligat să opteze pentru una dintre aceste opțiuni. În cazul în care cumpărătorul nu acceptă în termen rezonabil înlocuirea oferită de vânzător și nu reziliază contractul de vânzare, vânzătorul este îndreptățit să rezilieze contractul de vânzare.
5.1. Disponibilitatea obișnuită a bunurilor și termenul de expediere sunt indicate pentru fiecare bun pe site-ul magazinului online.
5.2. Dacă vânzătorul și cumpărătorul nu au convenit altfel în contractul de vânzare, vânzătorul este obligat să livreze bunul cumpărătorului cel târziu în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare. Dacă termenul specificat conform punctului 5.1. este mai lung, se aplică termenul specificat în punctul 5.1. Perioada de la încheierea contractului de vânzare până în ultima zi a termenului de livrare a bunului conform acestui punct se numește Intervalul de timp.
5.3. Cumpărătorul este obligat să preia bunul la locația convenită în contractul de vânzare sau în alt mod, înainte de livrarea bunului (denumită în continuare „Locația”). Cumpărătorul este obligat să preia bunul în cadrul Intervalului de timp.
5.4. În cazul în care vânzătorul livrează bunul cumpărătorului la Locație și în Intervalul de timp, cumpărătorul este obligat să preia bunul personal sau să asigure ca o persoană desemnată de acesta să preia bunul în cazul absenței sale și să semneze procesul-verbal de predare-primire a bunului.
5.5. Dacă cumpărătorul nu preia bunul livrat conform contractului de vânzare, vânzătorul are dreptul la despăgubiri, iar cumpărătorul nu are dreptul la o nouă livrare a bunului, cu excepția cazului în care părțile contractante convin altfel.
5.6. În cazul ridicării bunului care a fost plătit în avans, vânzătorul sau partenerul său contractat poate solicita prezentarea unui act de identitate (carte de identitate sau pașaport) în scopul prevenirii apariției unor daune și pentru a preveni legalizarea veniturilor din activități infracționale.
5.7. Cumpărătorul nu are dreptul, fără acordul scris al vânzătorului, să compenseze orice creanțe ale sale cu creanțele vânzătorului.
6.1. Prețul de vânzare al bunului este convenit în contractul de vânzare între vânzător și cumpărător, iar prețul decisiv este cel menționat în acceptarea comenzii (denumit în continuare „prețul de vânzare”). Dacă prețul de vânzare menționat în confirmarea primirii comenzii este mai mare decât prețul pentru un bun identic indicat în oferta magazinului online la momentul trimiterii comenzii de către cumpărător, vânzătorul va trimite cumpărătorului un e-mail cu informații despre o nouă ofertă de preț, care se consideră o propunere a vânzătorului pentru încheierea unui nou contract de vânzare, care trebuie confirmată expres de către cumpărător prin e-mail sau în scris, pentru ca contractul de vânzare să fie valid încheiat.
6.2. Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de vânzare, inclusiv costurile de livrare, în numerar sau cu cardul de plată la ridicarea personală a bunului, ramburs la locația de livrare a bunului sau prin transfer bancar în contul vânzătorului, menționat în acceptarea comenzii sau pe site-ul magazinului online la momentul preluării bunului.
6.3. În cazul în care cumpărătorul plătește prețul de vânzare vânzătorului prin transfer bancar, ziua plății este considerată ziua în care întreaga sumă a prețului de vânzare a fost înregistrată pe contul vânzătorului.
6.4. Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de vânzare pentru bunul convenit în termenul stabilit în contractul de vânzare, dar nu mai târziu de momentul preluării bunului.
6.5. În cazul în care cumpărătorul nu plătește întreaga sumă a prețului de vânzare până la momentul livrării bunului la Locație și părțile nu au convenit plata prețului în rate, vânzătorul are dreptul să refuze livrarea bunului către cumpărător.
6.6. Costurile legate de montajul și transportul bunului nu sunt incluse în prețul de vânzare, iar vânzătorul nu este obligat să ofere aceste servicii cumpărătorului.
6.7. Prețul de vânzare afișat pentru bunuri pe orice site de comerț electronic operat de vânzător nu include costul transportului bunului sau alte servicii opționale. Toate promoțiile sunt valabile până la epuizarea stocurilor, cu excepția cazului în care este menționat altfel pentru un anumit produs.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica în orice moment prețul bunurilor afișat pe orice site de comerț electronic operat de vânzător. Modificarea prețului bunurilor nu se aplică pentru contractele de vânzare încheiate înainte de schimbarea prețului, indiferent de faptul că livrarea bunului nu a avut loc încă.
VII. Dobândirea dreptului de proprietate și transferul riscului de daune asupra bunului
7.1. Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra bunului numai la livrarea bunului și la plata completă a întregului preț de vânzare al bunului.
7.2. Riscul de daune asupra bunului trece asupra cumpărătorului în momentul în care cumpărătorul sau o terță persoană autorizată de cumpărător preia bunul de la vânzător sau de la reprezentantul său desemnat să livreze bunul, sau atunci când nu face acest lucru la timp, în momentul în care vânzătorul permite cumpărătorului să dispună de bun, iar cumpărătorul nu preia bunul.
Reclamație (responsabilitatea pentru erori, garanție, reclamații)
8.1. Vânzătorul răspunde pentru erorile bunului conform reglementărilor legale în vigoare în Slovacia, iar cumpărătorul este obligat să depună reclamația la vânzător sau la persoana desemnată conform reglementărilor legale aplicabile.
8.2. Vânzătorul își rezervă dreptul de a înlocui bunul defect cu un alt bun fără defecte, cu parametri tehnici identici sau superiori, dacă acest lucru nu cauzează cumpărătorului dificultăți semnificative.
8.3. Vânzătorul nu răspunde pentru erorile bunului în următoarele cazuri:
8.3.1. dacă cumpărătorul nu a exercitat dreptul său referitor la responsabilitatea vânzătorului pentru erorile bunului conform reglementărilor legale aplicabile,
8.3.2. dacă eroarea bunului este cauzată de deteriorarea mecanică a bunului provocată de cumpărător,
8.3.3. dacă eroarea bunului este legată de scăderea capacității bateriei,
8.3.4. dacă eroarea bunului a apărut ca urmare a utilizării bunului în condiții care nu corespund în intensitate, umiditate, influențe chimice și mecanice mediului natural al bunului,
8.3.5. dacă eroarea bunului a apărut din cauza manipulării, întreținerii necorespunzătoare sau a neglijării îngrijirii bunului.
8.3.6. dacă eroarea bunului a apărut din cauza deteriorării bunului prin suprasolicitare excesivă sau utilizare contrar condițiilor specificate în documentație sau principiilor generale de utilizare obișnuită a bunului,
8.3.7. dacă eroarea bunului a apărut din cauza deteriorării bunului de către evenimente inevitabile și/sau imprevizibile,
8.3.8. dacă eroarea bunului a apărut din cauza deteriorării bunului prin degradare accidentală și deteriorare accidentală,
8.3.9. dacă eroarea bunului a apărut din cauza intervenției neautorizate, deteriorării de către apă, foc, electricitate statică sau atmosferică sau alte intervenții de forță majoră,
8.3.10. dacă eroarea bunului a apărut din cauza intervenției asupra bunului de către o persoană neautorizată,
8.3.11. dacă livrarea nu este completă sau dacă este o eroare evidentă, pe care cumpărătorul ar fi putut-o observa prin inspectarea livrării la momentul livrării bunului și care nu a fost semnalată imediat reprezentantului vânzătorului conform contractului de vânzare,
8.3.12. dacă este vorba despre erori care se manifestă prin linii orizontale și/sau verticale pe ecranul/dispozitivul de afișaj.
8.4. În cazul piesei de schimb Apple iPhone (baterie, ecran, cameră, în funcție de modelul iPhone), poate apărea un mesaj care spune: "Nu se poate verifica dacă acest iPhone utilizează o piesă originală Apple (baterie, ecran, cameră, în funcție de modelul iPhone)."
Aceste mesaje nu afectează performanța dispozitivului și vor dispărea de pe ecranul blocat după 4 zile, fiind vizibile doar în Setări ulterior. Apariția acestui mesaj nu influențează performanța dispozitivului.
8.5. Reproducerea culorilor bunului pe monitor nu trebuie să corespundă exact nuanțelor reale așa cum vor fi percepute de cumpărător în realitate. Afișarea nuanțelor de culoare depinde, printre altele, de calitatea monitorului de afișare sau a altui dispozitiv de afișare utilizat.
8.6. Cumpărătorul este obligat să verifice bunul și ambalajul acestuia imediat după livrare, în prezența unui reprezentant al vânzătorului. În cazul în care se constată existența unei erori a bunului și/sau în cazul în care livrarea nu este completă (bunuri lipsă sau cantități mai mici decât cele comandate), cumpărătorul trebuie să întocmească un raport referitor la natura și amploarea erorii bunului, al cărui corectitudine va fi confirmată de reprezentantul vânzătorului. Pe baza acestui raport, cumpărătorul va putea demara procedura de reclamație a erorilor bunului. Dacă nu se respectă această procedură, reclamația sau retragerea de la contract din partea vânzătorului va fi respinsă.
8.7. Vânzătorul declară garanție pentru:
Perioada de garanție începe să curgă de la momentul preluării bunului sau de la momentul în care ar fi trebuit să aibă loc preluarea bunului, dar cumpărătorul nu a preluat acest bun.
IX. Date personale și protecția acestora
9.1. Părțile contractante au convenit că, pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului de vânzare, cumpărătorul este obligat să furnizeze numele și prenumele, locația afacerii, numărul de telefon și adresa de e-mail în cazul unei persoane fizice, sau numele și prenumele, numărul de telefon și adresa de e-mail ale persoanei fizice care va acționa în numele cumpărătorului, dacă acesta este o persoană juridică. Dispozițiile acestui articol se aplică atât cumpărătorului care este persoană fizică, cât și persoanei fizice care va acționa în numele cumpărătorului persoană juridică, cu excepția cazului în care se menționează altfel.
9.2. Cumpărătorul care s-a înregistrat în magazinul online poate verifica și modifica în orice moment datele personale furnizate, precum și anula înregistrarea sa, după autentificarea pe site-ul magazinului electronic, în secțiunea „profil utilizator”.
9.3. Vânzătorul notifică prin prezenta cumpărătorului că, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, care abrogă Directiva 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), (denumit în continuare „Regulamentul”), vânzătorul, în calitate de operator al sistemului informațional, va prelucra datele personale ale cumpărătorului fără consimțământul acestuia ca persoană vizată, deoarece prelucrarea datelor personale ale cumpărătorului va fi realizată de vânzător în cadrul relațiilor precontractuale cu cumpărătorul și prelucrarea datelor personale ale cumpărătorului este necesară pentru îndeplinirea unui contract de vânzare, în care cumpărătorul este una dintre părțile contractante.
9.4. În conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (f) din Regulament, vânzătorul poate, după livrarea bunului sau serviciului comandat cumpărătorului, pe baza unui interes legitim, să prelucreze datele personale ale cumpărătorului (nu ale persoanei fizice care acționează în numele unei persoane juridice) și în scopuri de marketing direct, trimițând pe adresa de e-mail a cumpărătorului informații despre produse noi, reduceri și oferte speciale ale produselor sau serviciilor oferite.
9.5. Vânzătorul se angajează să trateze și să gestioneze datele personale ale cumpărătorului în conformitate cu reglementările legale aplicabile din Slovacia.
9.6. Vânzătorul declară că, în conformitate cu articolul 5 alineatul (1) litera (a) și litera (b) din Regulament, va colecta datele personale ale cumpărătorului exclusiv pentru scopurile menționate în aceste VOP.
9.7. Vânzătorul declară că, pentru alte scopuri decât cele menționate în aceste VOP, va colecta datele personale ale cumpărătorului doar pe baza unui temei legal adecvat și va asigura că aceste date personale vor fi prelucrate și utilizate exclusiv într-un mod care corespunde scopului pentru care au fost colectate, și nu le va combina cu datele personale obținute pentru alte scopuri sau pentru îndeplinirea contractului de vânzare.
9.8. Cumpărătorul va fi invitat, înainte de trimiterea comenzii, să bifeze o casetă pentru a confirma că vânzătorul i-a comunicat într-un mod suficient, clar și neechivoc: datele sale de identificare, așa cum sunt menționate la articolul 1 din aceste VOP, care dovedesc identitatea vânzătorului, datele de contact ale vânzătorului sau ale persoanei responsabile de vânzător, scopul prelucrării datelor personale, care este încheierea unui contract de vânzare între vânzător și cumpărător, și temeiul legal pentru prelucrarea datelor personale. Cumpărătorul va fi informat că datele personale solicitate sunt necesare pentru încheierea contractului de vânzare și pentru procesarea corectă și livrarea comenzii, și că este obligat să le furnizeze, dacă prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (f). De asemenea, cumpărătorul va fi informat că interesul legitim urmărit de vânzător este marketingul direct, datele de identificare ale unei terțe părți care va livra bunul comandat cumpărătorului, sau datele de identificare ale altor destinatari sau categorii de destinatari ai datelor personale, dacă există, perioada de păstrare a datelor personale, respectiv criteriile pentru stabilirea acesteia.
9.9. Vânzătorul declară că va prelucra datele personale în conformitate cu bunele practici și va acționa într-un mod care nu contravine Regulamentului sau altor reglementări legale aplicabile și nu le va eluda.
9.10. În conformitate cu Regulamentul, vânzătorul furnizează cumpărătorului, ale cărui date sunt prelucrate, următoarele informații: identitatea și datele de contact ale vânzătorului și, dacă este cazul, ale reprezentantului acestuia, datele de contact ale persoanei responsabile, scopurile prelucrării pentru care sunt destinate datele personale, precum și temeiul legal al prelucrării, dacă prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (f), interesele legitime urmărite de vânzător sau de o terță parte, categoriile de destinatari ai datelor personale, dacă există, dacă este cazul, informații privind intenția vânzătorului de a transfera datele personale într-o țară terță sau într-o organizație internațională, perioada de păstrare a datelor personale sau criteriile pentru stabilirea acesteia, informații despre existența dreptului de a solicita vânzătorului accesul la datele sale personale și dreptul de a le corecta sau șterge, de a restricționa prelucrarea, de a se opune prelucrării și dreptul la portabilitatea datelor, dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere, informații privind dacă furnizarea datelor personale este o cerință legală sau contractuală, sau o cerință necesară pentru încheierea unui contract, dacă cumpărătorul este obligat să furnizeze datele personale, precum și posibilele consecințe ale neaprovizionării acestora, existența deciziilor automatizate, inclusiv profilarea.
9.11. Cumpărătorul are dreptul de a obține de la vânzător o copie a datelor personale care sunt prelucrate și de a primi toate informațiile menționate mai sus. Pentru orice copii suplimentare solicitate de cumpărător, vânzătorul poate percepe o taxă corespunzătoare costurilor administrative de realizare a copiilor.
9.12. Dacă cumpărătorul își exercită dreptul conform punctului 9.11 în scris sau electronic și din conținutul cererii sale rezultă că își exercită dreptul conform punctului 9.11, cererea se consideră a fi depusă conform acestui Regulament.
9.13. Cumpărătorul are dreptul de a se opune prelucrării datelor sale personale de către vânzător, despre care consideră că sunt sau vor fi prelucrate în scopuri de marketing direct, inclusiv profilarea în măsura în care este legată de astfel de marketing direct. Dacă cumpărătorul se opune acestei prelucrări, vânzătorul va opri prelucrarea datelor personale în scopuri de marketing direct de la data primirii unei astfel de obiecții și datele personale ale cumpărătorului nu vor mai fi prelucrate în acest scop.
9.14. Cumpărătorul, în cazul în care suspectează că datele sale personale sunt prelucrate ilegal, poate depune o plângere la Oficiul pentru Protecția Datelor Personale din Slovacia. Dacă cumpărătorul nu are capacitatea de a desfășura acte juridice în întregime, drepturile sale pot fi exercitate de un reprezentant legal.
9.15. Vânzătorul va lua măsurile adecvate pentru a furniza cumpărătorului toate informațiile menționate la punctul 9.10 într-o formă concisă, transparentă, ușor de înțeles și accesibilă, formulate clar și simplu. Vânzătorul va furniza informațiile electronic sau prin alte mijloace convenite cu cumpărătorul, conform Regulamentului.
9.16. Informațiile despre măsurile luate ca urmare a cererii cumpărătorului vor fi furnizate de vânzător fără întârziere, în orice caz, într-o lună de la primirea cererii.
9.17. Vânzătorul notifică prin prezenta cumpărătorului că, în baza îndeplinirii contractului încheiat și conform articolului § 15 alineatul (1) litera (e) punctele 3 și 4 din Legea privind Protecția Datelor Personale, se preconizează că datele personale ale cumpărătorului vor fi furnizate și făcute accesibile următoarelor terțe părți sau categorii de destinatari:
9.17.1. DHL Express (Slovakia), spol. s r. o., Letisko M. R. Štefánika Bratislava 820 01, CUI: 31342876, CUI TVA: SK2020298610, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Bratislava, Secțiunea Sa, Foaia: 4400/B.
9.17.2. Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, CUI: 31329217, CUI TVA: SK2020351993, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Bratislava, Secțiunea Sa, Foaia: 3215/B.
9.17.3. Compania Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, Banská Bystrica 975 99, CUI: 36631124, CUI TVA: SK2021879959, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Bratislava, Secțiunea Sa, Foaia: 803/S.
9.17.4. Heureka Group a.s., Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 – Karlín, Republica Cehă, B 24131 înregistrată la Tribunalul Municipal Praga, CUI: 07822774, CUI TVA: CZ07822774.
9.18. Satisfacția cumpărătorului este evaluată prin intermediul chestionarelor trimise prin e-mail în cadrul programului „Verificat de clienți”, la care este afiliat magazinul online. Chestionarele prin e-mail sunt trimise întotdeauna după finalizarea achiziției, cu excepția cazului în care, conform reglementărilor legale aplicabile, trimiterea de mesaje electronice în scopuri de marketing direct este refuzată. Prelucrarea datelor personale pentru trimiterea chestionarelor în cadrul programului „Verificat de clienți” se face pe baza unui interes legitim, care constă în evaluarea satisfacției față de achiziție. Pentru trimiterea chestionarelor, evaluarea feedback-ului și analiza poziției pe piață, este folosit un procesator de date, operatorul portalului Heureka.sk, către care pot fi transmise informații despre bunul achiziționat și adresa de e-mail. Datele personale nu sunt transmise niciunei terțe părți pentru scopuri proprii. Cumpărătorul poate să își exprime oricând obiecția față de trimiterea chestionarelor prin email în cadrul programului „Verificat de clienți” refuzând trimiterea acestora folosind link-ul din e-mailul cu chestionarul. În cazul în care există o obiecție, chestionarul nu va mai fi trimis.
10.1. Cumpărătorul și vânzătorul au convenit că retragerea din acest contract este posibilă doar din motivele stabilite de reglementările legale obligatorii sau din motivele convenite între părți.
10.2. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare:
dacă vânzătorul descoperă o încălcare a regulilor menționate în aceste VOP de către cumpărător și/sau în cazul unui motiv justificat de suspiciune că regulile menționate în aceste VOP au fost încălcate de cumpărător, în special în cazul în care sunt furnizate informații false sau invalide despre cumpărător în formularul de înregistrare, în comandă și/sau dacă circumstanțele creării comenzii sugerează un caracter speculativ al comenzii respective și/sau în cazul în care bunul este utilizat contrar regulilor menționate în aceste VOP.
în cazul unei erori evidente în prețul bunului (adică un preț evident diferit de prețul obișnuit pentru acest tip/gen de produs). O eroare evidentă în prețul bunului este considerată, de exemplu, indicarea greșită a primelor trei cifre în loc de patru; un preț cu o cifră mai mică (de exemplu, când se „pierde” o cifră la indicarea prețului); un preț evident prea mic (de exemplu, un preț cu 50% mai mic decât prețul obișnuit pentru acest tip și gen de produs, fără ca produsul să fie marcat ca fiind la reducere sau în vânzare cu altă reducere); și alte erori evidente de scriere sau descriere a produsului, imagine etc.
10.3. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile de la preluarea bunului, chiar și fără a oferi un motiv, însă doar în cazul în care bunul nu a fost desfăcut, utilizat și nu a fost deteriorat în niciun fel. În cazul retragerii din contract de către cumpărător fără respectarea condițiilor menționate în propoziția anterioară, retragerea nu va produce efecte și vânzătorul nu este obligat să preia bunul sau să returneze prețul acestuia. Retragerea din contract și returnarea bunului vor fi efectuate pe cheltuiala și răspunderea cumpărătorului.
10.4. La returnarea bunului, se recomandă asigurarea acestuia. Bunurile returnate cu plata la livrare nu vor fi acceptate de vânzător.
11.1. Părțile contractante au convenit că comunicarea între ele va avea loc sub formă de mesaje electronice.
11.2. Având în vedere că, în cazul anumitor bunuri (în special produse tehnice selectate sau software pentru calculatoare), exportul acestora către anumite țări terțe poate fi interzis sau restricționat, sau poate necesita obținerea unei autorizații publice prealabile, sau vânzătorul poate fi obligat contractual față de producătorul bunului respectiv, sau această obligație poate decurge din reglementările legale obligatorii, cumpărătorul este obligat să informeze în scris vânzătorul despre intenția sa de a exporta orice bun achiziționat de la vânzător și să realizeze exportul doar după obținerea acordului scris din partea vânzătorului. Toate costurile legate de obținerea unui astfel de acord vor fi suportate de către cumpărător.
11.3. Relațiile care nu sunt reglementate de aceste VOP vor fi guvernate de dispozițiile relevante ale legislației slovace, în special de Legea nr. 513/1991 Zb. privind Codul comercial, având în vedere că vânzătorul și cumpărătorul au convenit ca relația lor contractuală să fie reglementată de acest Cod comercial. Conflictele apărute între vânzător și cumpărător vor fi soluționate, în primul rând, prin negociere și, în cazul în care nu se ajunge la un acord, conflictele vor fi rezolvate de instanțele din Slovacia.
11.4. Dacă orice dispoziție a acestei contracte de vânzare este invalidă sau inexecutabilă sau devine astfel, acest lucru nu va afecta valabilitatea și executabilitatea celorlalte dispoziții, dacă această dispoziție poate fi separată de celelalte dispoziții ale contractului de vânzare ca întreg. Părțile contractante vor depune toate eforturile pentru a înlocui această dispoziție cu una nouă, care să fie cât mai similară din punct de vedere al conținutului și efectelor cu dispoziția invalidă sau inexecutabilă, în termen de 30 de zile de la data la care dispoziția relevantă a devenit invalidă, inaplicabilă sau inexecutabilă sau de când partea contractantă a aflat acest lucru și a informat cealaltă parte contractantă, în funcție de ceea ce survine mai devreme.
11.5. Aceste VOP intră în vigoare față de cumpărător prin încheierea contractului de vânzare. Vânzătorul are dreptul de a modifica unilateral aceste VOP în orice moment, modificarea fiind valabilă începând cu ziua în care aceasta este anunțată, cu excepția cazului în care se convenește altfel.
11.6. Cumpărătorul va fi invitat în procesul de încheiere a contractului de vânzare să bifeze o casetă pentru a confirma că a luat cunoștință de aceste VOP, le-a citit, a înțeles conținutul lor și este de acord cu ele în totalitate.
Ultima actualizare: 25.11.2024
Ne îmbunătățim constant amprenta de carbon pentru a ne proteja planeta. Citiți mai multe despre modul în care ne adaptăm procesele pentru a ne reduce amprenta.
Înscrieți-vă pentru a primi periodic informații despre reduceri și noutăți din oferta noastră. În același timp, prin trimiterea acestui formular, confirm că am peste 16 ani
Sunt de acord cu trimiterea newsletter-ului
Cos de cumparaturi
Subtotal
cu TVA
Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența online. Mai multe informații