Fixshop logo
0
0 Lei
Share

Când să duceți telefonul mobil în service și când să cumpărați unul nou?

Înlocuirea echipamentului cu unul nou este rareori cea mai economică sau chiar cea mai bună soluție. În acest articol, vă vom prezenta o listă întreagă de defecte care pot fi rezolvate mai mult sau mai puțin ușor (dar totuși) și astfel să salvați nu doar finanțele, ci și mediul.

Când să duceți telefonul mobil în service și când să cumpărați unul nou?

Înlocuirea unui smartphone deteriorat cu unul complet nou este un fenomen din ce în ce mai des întâlnit în țara noastră. Producătorii oferă/prezentă adesea această opțiune ca un avantaj care economisește timpul clienților. Uneori oferă și opțiunea de cumpărare a echipamentelor vechi, ceea ce face ca schimbul să fie mai rentabil. Adică, depinde. Uneori, proprietarii de smartphone-uri practic le aruncă la gunoi. Dacă ne uităm mai atent la defectul telefonului mobil, vom constata că în majoritatea cazurilor au nevoie de cel mult o reparație puțin mai complicată (și mai puțin costisitoare decât achiziționarea unui dispozitiv nou) și pot funcționa în continuare ca noi.

Iată care sunt cele mai frecvente defecțiuni, pentru care cu siguranță nu este necesară schimbarea imediată a întregului dispozitiv:

Baterie defectă

Bateria este o piesă care nu poate fi reparată, ci doar înlocuită. Chiar și așa, este o piesă de schimb relativ ieftină, care va oferi dispozitivului dvs. o a doua viată și îl va face să funcționeze mult și bine. 

Ecran crăpat/spart 

Un ecran deteriorat poate însemna că dispozitivul nu mai este deloc utilizabil. Cu toate acestea, nu este nevoie să disperați - înlocuirea ecranului este una dintre reparațiile pe care le efectuăm destul de des și mai ales pe loc, în timp ce costul unui astfel de service este încă semnificativ mai mic decât prețul majorității echipamentelor noi.

Notă: când vine vorba de iPhone, vă recomandăm cu siguranță să aruncați o privire asupra gamei noastre de ecrane FixPremium, care oferă de departe cel mai bun raport preț/calitate.

Butoane/difuzor nefuncțional

Aceste defecte, deși enervante, sunt foarte ușor de reparat. Cauza apariției lor este deteriorarea mecanică a piesei, care trebuie doar înlocuită. Nu costă mult timp sau bani pentru a rezolva o astfel de problemă.

Carcasă spate

Asa numitul „housing” are în principal o funcție de design și de protecție și, în unele cazuri, deteriorarea carcasei poate pune în pericol alte componente ale echipamentului dvs. care pot fi expuse riscului de deteriorare. Piesa de schimb în sine nu este deloc scumpă și, deși înlocuirea în sine poate dura puțin mai mult timp, este totuși o operațiune de service normală și nu există niciun motiv pentru a înlocui întregul dispozitiv.

Cameră defectă

Deși camera este dificil de reparat, poate fi înlocuită relativ rapid și ușor. Ca și în cazul bateriei, experiență sau echipamentul necesar și mobilul dvs. va face poze ca unul nou. 

Și atunci când reparați dispozitivul chiar nu are rost?

Vă recomandăm să respingeți opțiunea de reparare numai dacă au apărut defecte, de exemplu:

  • placă de bază
  • mai multe componente importante în același timp, cum ar fi camera și ecranul
  • de asemenea, este foarte important să se ia în considerare vechimea și valoarea echipamentului

Dacă echipamentul a fost folosit câțiva ani, costul reparației sau înlocuirii unor componente poate depăși același echipament în stare nedeteriorată. Reparația echipamentului își pierde sensul chiar și atunci când este deteriorat de praf, apă sau temperaturi ridicate - în acest caz, mai multe componente pot fi deteriorate simultan, iar înlocuirea lor ar consuma prea mult timp și ar fi costisitoare.

Această condiție este cel mai bine evaluată de un tehnician cu experiență, așa că nu ezitați să duceți întotdeauna dispozitivul la un centru de service pentru diagnosticare gratuită.
 

Share

Trecând în verde

Ne îmbunătățim constant amprenta de carbon pentru a ne proteja planeta. Citiți mai multe despre modul în care ne adaptăm procesele pentru a ne reduce amprenta.

Mai multe informatii