Clock icon

Luni - Vineri:8:00-17:00

[email protected]
Țara de livrare AT
Servicii clineți
None

De ce producătorii nu vor să reparăm echipamentele lor?

Producătorii își schimbă abordarea. În timp ce accentul s-a pus odată pe cea mai ușoară reparație posibilă a oricărui dispozitiv, în zilele noastre cu siguranță nu este așa. Piesele de schimb direct de la producători sunt în esență indisponibile, precum și manuale de reparații. Mărcile sunt chiar în măsură să acționeze în judecată pe cei care încearcă să distribuie gratuit manualele de service oficiale.

În același timp, situația era diametral diferită acum câteva decenii. Chiar și un brand precum Apple, în prezent un adversar major al service-ului pentru produsele sale (în special la service-uri neautorizate), a adăugat manuale detaliate computerelor sale. Acestea, în cazul celor mai multe defecțiuni, le-au permis proprietarilor să afle cauza problemei, iar proprietarii înșiși au putut chiar să o elimine singuri. Cu toate acestea, cu cât dispozitivele au funcții mai inteligente, mai avansate și mai numeroase, cu atât apar mai multe defecțiuni.

De ce ar trebui să ne deranjeze această problemă pe toți?

Situația, în care mulți utilizatori și, probabil, și dvs vă găsit deja, arată după cum urmează. Dispozitivul funcționează defectuos. În primul rând, este foarte dificil să aflăm cauza defectului, resp. forma sa exactă. Numai producătorul însuși și eventualele service-uri autorizate au instrumentele necesare pentru asta. Cu toate acestea, reparația este adesea atât de costisitoare încât consumatorul decide să cumpere un dispozitiv nou.

Chiar și pentru o problemă relativ mică, întregul dispozitiv este schimbat atât de des, pur și simplu din cauza disponibilității reduse a pieselor de schimb sau a instrucțiunilor de reparație. Bineînțeles, o singură parte implicată este mulțumită și acesta este cea a producătorului. Veniturile lor provin în principal din vânzarea de echipamente noi și, prin urmare, este în interesul lor ca utilizatorul, în loc să își păstreze echipamentul în viață, să procedeze la înlocuirea acestuia cât mai curând posibil. Pentru restul dintre noi, însă, înseamnă ceva complet diferit.

Costuri inutile

Ceea ce simte în mod direct fiecare utilizator este costul. Costul cumpărării unui dispozitiv nou este adesea foarte mare, în special pentru modelele de top din categoria respectivă. Cu toate acestea, o serie de reparații ar putea fi rezolvate relativ ușor. Cu toate acestea, acest lucru nu este în interesul producătorilor care nu se tem să lupte împotriva întreținerii propriilor echipamente.

De asemenea, au mijloace foarte eficiente pentru a face acest lucru. Cele mai multe dispozitive moderne au nevoie de software pentru a funcționa, dar acesta rămâne proprietatea producătorului chiar și după ce consumatorul a achiziționat dispozitivul. În cazul în care producătorul constată că a avut loc o reparație neautorizată, acesta va avea mijloacele necesare pentru a face astfel de dispozitive inoperabile de la distanță. 

Un caz binecunoscut este din Macedonia, unde proprietarului unui iPhone i s-a făcut înlocuirea sticla cu un centru de service neautorizat. Deși dispozitivul a continuat să funcționeze fără probleme, producătorul l-a oprit literalmente prin următoarea actualizare. El și-a justificat acțiunile protejând confidențialitatea și securitatea utilizatorului, care ar putea fi presupuse compromise.

Mărcile pur și simplu nu vor ca echipamentele lor să fie reparate și, dacă da, numai în service-uri autorizate. Cu toate acestea, prețul este adesea semnificativ mai mare, iar reparația în sine nu mai este atât de atractivă. 

Cantitatea de deșeuri

A doua problemă, și mai gravă, este cantitatea tot mai mare de deșeuri generate din cauza duratei scurte de viață a dispozitivelor de astăzi. Numai în 2019, peste 53 de milioane de tone de așa-numitele e-waste, adică deșeuri din electronică. Aceasta este o problemă gravă pentru natura noastră și pentru noi. În plus, tendința pe termen lung crește brusc și, având în vedere opțiunile de service din ce în ce mai înrăutățite, probabil că se va înrăutăți și mai mult în viitorul apropiat.

Ce putem face noi pentru asta?

Dacă doriți să salvați mediul înconjurător și propriul portofel, în cazul oricărei defecțiuni, luați întotdeauna în considerare cu atenție dacă aceasta poate fi elimină de dvs sau de un service profesionist. Cu toate acestea, cu siguranță nu recomandăm efectuarea reparației fără cunoștințele sau instrumentele necesare sau încredințarea unui tehnician neprofesionist. Pe de altă parte, dacă producătorul vă oferă opțiunea de a schimba doar o piesă nouă (desigur, cu o suprataxă mare), încercați să consultați un alt service autorizat.

breadcrumbs breadcrumbs--blog

Centrul de preferințe pentru cookie-uri

  • Confidențialitatea dvs
  • Cookie-uri strict necesare
  • Cookie-uri de performanță
  • Cookie-uri funcționale
  • Cookie-uri de marketing

Nume Furnizor Scop Expirare Tastați